Friday, March 13, 2009

chikugunnya.....

lamanye tak tuliskat sini sorylah pada kwn2 yang rajin juga berkunjung ke blog dina ni.....sibuk beno mama ni...sampai tak dan nak bertenet kat umah....minggu ni mama ada di kg umah mak sebabnya mak kena chikugunnya..betu ke eja bedal ajelah..kesian mak teruk juga demam ni rupannya....after 2weeks dia duk bertarung ngan penyakit nie...now dah semakin sihat alhamdulillah....untung juga ada opah mama yang tlg jaga dan tengokkan emak sepanjang dina keje..

penyakitni..mula2 kena deman panas pastu disusuli ngan sakit semua sendi2...sampai tak boleh bergerak dan berjalan ...pasti pulak emak ckp habis daging rasa sakit tak boleh nak sentuh time ni pulak seluruh badan akan dinaiki ruam merah2 habislah satu bdn...pastu barulah beransur hilang....kata org kena pantang lama juga sebab kalau tak dalam masa 6 bulan dia akn dtg menyerang semula....itulah serba sedikit infonya....

3 comments:

kakrose said...

salam dina,
semuga mak dina cepat sembuh.kakrose dapat tahu..petua nak cepat sembuh..minun air rebusan peria katak banyak2..atau pun buat ulam.kak dapat tahu ni..ada seorang cina beritahu.dina cubalah..mudahan cepat pulih.

kakrose said...

salam dina,
semuga mak dina cepat sembuh, kak dapat tahu..ubat nak cepat sembuh..minum banyak air rebusan peria katak atau pun buat ulam.Ada seorang cina yg bagi petua ni kat akak.dina cubalah..mudahan cepat pulih..insyallah.

faridina said...

tq kak yon tulah...byk jugak pantangnye org kata..alhamdulillah dah beransur sihat la ni..nanti dina habaq kat mak dina petua yang akak kasi tu...sblm ni tak pernah dengar pun...